Logowanie

  •  
    • Białystok
    • Częstochowa
    • Gdańsk
    • Gdynia
    • Gniezno
    • Gorzów Wielkopolski
    • Grudziądz
    • Hel
    • Kalisz
    • Katowice
    • Kraków
    • Kłodzko
    • Lublin
    • Poznań
    • Sopot
    • Suwałki
    • Szczecin
    • Toruń
    • Warszawa
    • Wrocław
    • Zielona Góra
    • Łódź
    • Zobacz inne miasta
temp:  
ciśnienie:  
wiatr:  

Adres i kontakt

ul. Browarna 14
32-800 Brzesko

tel.: +48 14 662 50 00
fax: +48 14 662 52 88Adres e-mailStrona WWW

Mapa

Browar Goetza

 

Jan Ewangelista Götz, właściciel Okocimia, w 1882 roku otrzymał austriacki tytuł szlachecki z przydomkiem "Okocimski", a jego syn, Jan II Albin ukończył w Krakowie szkołę realną.

Jednak niezmiernie ciekawym okazał się rok 1884. I to nie tylko dlatego, że w marcu ukazał się w druku ostatni odcinek "Ogniem i mieczem" Henryka Sienkiewicza - powieści, której losy zbiegły się jeszcze z historią Okocimia. W czerwcu miało miejsce dość niezwykłe wydarzenie: browar w Okocimiu odwiedził Jacob Christian Jacobsen, założyciel browaru Carlsberg. W liście z podróży po Europie napisał: Wspaniały Götz zarezerwował dla mnie eleganckie mieszkanie w Krakowie. On i jego przystojny syn oprowadzali mnie wszędzie. (...) W eleganckim domu w Okocimiu poznałem jego liczną rodzinę i musiałem przedłużyć wizytę nie odwiedzając Kopalni Soli w Wieliczce".

Na rok przed śmiercią ojca i przejęciem browaru, w 1892 roku, Jan II Albin Götz Okocimski zbudował własną linię kolejową łączącą browar ze stacją Słotwina. Götzowie aktywnie włączyli się w życie Krakowa. Mieli swój udział w budowie odsłoniętego w 1898 roku na krakowskim Rynku pomniku Adama Mickiewicza, pomogli w wykupie Wawelu od Austriaków, budowie teatru im. Słowackiego oraz założeniu galerii w Sukiennicach. Baron Jan II Albin Götz Okocimski udzielał się również w polityce - został prezesem koła polskiego w parlamencie wiedeńskim, a po odzyskaniu niepodległości przez Polskę, pełnił godność senatora II RP. W 1911 roku produkcja browaru osiągnęła poziom 380 tys. hektolitrów, co postawiło go na piątym miejscu wśród browarów imperium austro-węgierskiego.

We Wrocławiu, przy ulicy Świdnickiej pod numerem 30, działała w XIX wieku jedna z największych karczm we Wrocławiu. Jej właścicielem był Ernst Scholtz. W 1885 r., dorobiwszy się sporego majątku, kupił sąsiadującą z jego gospodą karczmę rodziny Pfeifferhoferów i założył browar. Po jego śmierci biznesem zajął się syn Karl. W roku 1893, aby zapewnić browarowi rozwój, Karl Scholtz przeniósł go z centrum miasta na ówczesną Mathiasstrasse 204 (obecnie - Jedności Narodowej). W 1910 r. browar kupił koncern piwowarski Schultheiss z Berlina.
Przed II wojną światową browar produkował rocznie około 150 tys. hektolitrów piwa i około 3 tys. ton słodu.

 

Tymczasem w Szczecinie, w 1904 roku, browar Bohrischa zostaje przekształcony z firmy rodzinnej w spółkę akcyjną o nazwie J.Bohrisch Baierische Bier Brauerei A.G. Tuż przed wybuchem I wojny światowej, produkcja browaru osiągnęła poziom 80 tys. hektolitrów. Rozpoczęto też pierwsze zakrojone na szerszą skalę działania marketingowe: lokalom, które chciały sprzedawać piwo Bohrisch oferowano szyldy, kufle i meble z symbolami marki, a w prasie lokalnej ukazywały się jej pierwsze reklamy. W 1925 roku browar w Szczecinie wyprodukował 108 tys. hl. piwa, a w roku 1936 uruchomiono nową warzelnię piwa. Zamontowane wtedy miedziane kotły do dziś stanowią ozdobę zakładu.

Po śmierci Jana II Albina Götza w 1931 roku, okocimską spółkę przejął jego syn, baron Antoni Jan Götz Okocimski, jednak już na początku II wojny światowej Götzowie Okocimscy opuścili Polskę. Po zakończeniu wojny browar w Okocimiu został upaństwowiony - powstały Zakłady Piwowarskie w Okocimiu, przekształcone w 1951 roku w Okocimskie Zakłady Piwowarsko-Słodownicze. W 1967 roku w browarze w Okocimiu zainstalowano linię rozlewniczą o zdolności produkcyjnej 18 tys. butelek na godzinę.

Z wojennej zawieruchy z niewielkimi zniszczeniami wyszedł browar we Wrocławiu, gdzie produkcję wznowiono już 19 października 1945 r. poprzez ugotowanie pierwszej warki piwa. Uruchomieniem browaru i kierowaniem produkcją zajmowało się grono mistrzów sztuki piwowarskiej ze Lwowa, pod kierunkiem Czecha, Józefa Dolejsza. Od 1951 r. Browary (jako przedsiębiorstwo państwowe) funkcjonowały pod nazwą Wrocławskich Zakładów Piwowarsko - Słodowniczych.

W niemal nietkniętym browarze w Szczecinie, w styczniu 1946 roku wyprodukowano już pierwsze 20 hektolitrów piwa, a do końca roku wyprodukowano 20 tys. hektolitrów. W latach 1960-69 piwo ze Szczecina eksportowane było do innych krajów socjalistycznych, a dzięki umowie z Baltoną Bosman zaopatrywał też w piwo polskie statki.

W latach 1969-72 zbudowano browar w Sierpcu. Początkowo działał on jako część Zakładów Piwowarskich w Warszawie. Nowy zakład, o wydajności 350 tys. hektolitrów piwa rocznie, miał pokryć lokalne zapotrzebowanie na piwo. Planowaną zdolność produkcyjną browar osiągnął już w pół roku po uruchomieniu. W latach 70-tych, w Sierpcu powstała jedna z największych w Polsce słodowni - jej możliwości produkcyjne to 50 tys. ton słodu rocznie. Na własne potrzeby Kasztelan browar Sierpc wykorzystuje tylko około 15 procent produkowanego słodu, reszta jest sprzedawana do innych browarów. Kupowały go m.in. Żywiec, Okocim, Tychy, Warka, Leżajsk, Zabrze, Lublin i Łódź; eksportowany był również do Ameryki Południowej, Afryki i Japonii.

30 listopada 1990 roku Zakłady Piwowarskie w Okocimiu przekształcone zostały w jednoosobową spółkę skarbu państwa Okocimskie Zakłady Piwowarskie Spółka Akcyjna, zaś 13 lutego 1992 roku akcje firmy (jako jednej z pierwszych na parkiecie), zostały po raz pierwszy notowane na Giełdzie Warszawskiej.

1 stycznia 1991 roku browar w Sierpcu usamodzielnił się jako Zakłady Piwowarskie w Sierpcu i rozpoczął przygotowania do prywatyzacji. Powiększono teren zakładu poprzez zakup dwóch sąsiednich przedsiębiorstw oraz uruchomiono nową linię rozlewniczą o wydajności 24 tys. butelek na godzinę.

W 1991 r. Wrocławski browar został przekształcony w spółkę akcyjną o nazwie Zakłady Piwowarskie S.A. Wrocławiu, a w styczniu 1996 r. Skarb Państwa sprzedał akcje Browarów Ryszardowi W. Variselli - inwestorowi zagranicznemu.

W 1991 roku browar Okocim, jako pierwszy na rynku wprowadził konfekcjonowanie piwa do puszek, a w następnym roku zamontował jedną z pierwszych w Polsce linii rozlewniczych do kegów stalowych. W 1994 roku zmodernizowano warzelnię i zamontowano tankofermentory sterowane półautomatycznie - zakład stał się jednym z najnowocześniejszych browarów w Polsce. Rok 1995, to obchody jubileuszu 150-lecia firmy. Spółka sprzedała browar w Jędrzejowie i kupiła browar w Chociwlu.

21 lipca 1994 roku Brau und Brunnen GmbH z Niemiec objął 25 proc. akcji Okocimskich Zakładów Piwowarskich S.A. Dwa lata później, 17 kwietnia 1996 roku duński potentat piwny Carlsberg A/S objął 30 proc. akcji OZP S.A., a Brau und Brunnen wycofał się z Okocimia.

W czerwcu 1996 roku rozpoczęła się likwidacja przedsiębiorstwa w Sierpcu. 1 sierpnia podpisano ze Skarbem Państwa umowę leasingową, na podstawie której Spółka przejęła mienie przedsiębiorstwa. Był to zarazem dzień rozpoczęcia działalności Zakładów Piwowarskich w Sierpcu Spółka Akcyjna. W czerwcu 1999 roku właścicielem browaru został niemiecki Bitburger Brauerei Th. Simon GmbH.

Lloyd's Register Quality Assurance Ltd. w 1996 roku nadał pierwszy w branży piwowarskiej w Polsce certyfikat ISO 9002 - otrzymał go browar w Okocimiu. Rok później z taśm Okocimia zjechała pierwsza butelka licencyjnego piwa "Carlsberg". W 1999 roku Okocim uruchomił produkcję piwa nowoczesną metodą HGB.

Rok 1997, to zaangażowanie się Okocimia w produkcję filmu "Ogniem i mieczem" Jerzego Hoffmana - powstałego oczywiście na podstawie powieści Henryka Sienkiewicza.

W roku 2000 marka Piast Super Premium zdobyła pierwszą nagrodę na międzynarodowym konkursie piwa w Nowym Jorku - World Beer Cup 2000. W sierpniu 2001 r. większość udziałów Browarów Dolnośląskich PIAST S.A. zostało zakupionych od Ryszarda W. Variselli przez Carlsberg Breweries A/S.

W 2001 roku, w wyniku połączenia browarów w Okocimiu, Szczecinie (Bosman), Sierpcu (Kasztelan) i Wrocławiu (Piast), powstała silna grupa piwowarska Carlsberg Okocim SA. W związku z przejęciem przez Carlsberga większości udziałów spółki, w 2004 roku wycofała się ona z giełdy, a 13 października 2004 roku zmieniła nazwę na: Carlsberg Polska S.A., co jest konsekwencją procesu unifikacji nazw spółek należących do Carlsberg Breweries A/S.

W latach 2001-2004 w Okocimiu trwały intensywne działania inwestycyjne. Zmodernizowano warzelnię, zainstalowano nowe linie rozlewnicze, zbudowano nowe obiekty logistyczno-magazynowe. W maju 2005 uruchomiono nową, supernowoczesną kotłownię gazową - jej koszt, to 7 mln zł. Browar Okocim, najstarszy w grupie Carlsberg Polska, stał się najnowocześniejszym i jednocześnie jednym z wiodących w całej światowej strukturze Carlsberg Breweries.

W 2002 roku Carlsberg w Polsce odniósł wielki sukces - flagowa marka stała się najszybciej rosnącą marką międzynarodową w naszym kraju. Wzrost jej sprzedaży w porównaniu z 2001 rokiem wyniósł 671 proc. W 2003 roku dynamika rozwoju grupy wyniosła ponad 7 proc. - był to najlepszy wynik w polskiej branży piwnej.

Rok 2003 zapisał się również w historii grupy wprowadzeniem na rynek marki Harnaś. Już dwa lata później sprzedaż Harnasia sięgnęła 900 tys. hektolitrów, co oznacza, że od wprowadzenia marki - zwiększyła się czterokrotnie. W tym samym roku grupa zdobyła Certyfikat Jakości ISO 9001 i certyfikat HACCP.

W 2004 roku zmodernizowany browar Okocim, po raz pierwszy w swojej historii przekroczył już w październiku barierę 2 mln hektolitrów piwa wyprodukowanych w ciągu jednego roku. Na koniec roku wynik ten wyniósł 2,4 mln hektolitrów.

W tym samym roku zaprzestano produkcji w browarze Piast. Marka Piast pozostała w portfolio, jednak produkcję tego piwa przejęły inne browary grupy. Na terenie zakładu funkcjonują obecnie działy sprzedaży, promocji, logistyki wraz z DWD Dystrybucja Polska Sp. z o.o., zapewniając silne wsparcie marce Piast w regionie Dolnego Śląska. Piast nie znika jednak z Dolnego Śląska - wręcz przeciwnie, ciągle zacieśnia swoje więzy z regionem. Angażuje się w renowacje wrocławskiego ratusza i zamku w Książu, od 2003 roku mocno związany był z wrocławskim żużlem - organizując chociażby turnieje w ramach Pucharu Piasta.

Browary grupy Carlsberg Polska wspierają sport. W 2004 roku szczeciński browar został sponsorem głównym klubu piłkarskiego MKS Pogoń Szczecin, a w październiku roku 2005 Piast stał się sponsorem drużyny piłkarskiej WKS Śląsk Wrocław. Harnaś sponsoruje drużynę piłkarską Widzew Łódź. Carlsberg, który bardzo mocno związany jest ze sportem, obecnie na podstawie umowy z UEFA został oficjalnym sponsorem Euro 2012.

2005 rok zapisał się w historii grupy wprowadzeniem na rynek marek Okocim Palone (kwiecień), Karmi Poema di Caffe (maj) oraz ponownym wprowadzeniem do portfolio marki Okocim Zagłoba (październik). Ten sam rok, to również rekordowa sprzedaż piwa produkowanego przez Carlsberg Polska - 4,3 mln hektolitrów.

Rok 2005 to również rok nagród - w lutym marka Carlsberg otrzymała nagrodę Superbrands, w październiku Karmi Poema di Caffe zostało uhonorowane Medalem Eropejskim, a w grudniu Piast otrzymał statuetkę sponsora kultury za pomoc finansową w remoncie elewacji wrocławskiego Ratusza. Wyremontowaną elewację odsłonięto latem 2006 roku.

W marcu 2006 roku udział Carlsberg Polska S.A. w rynku piwa wyniósł 14,7 proc., a 1 lipca ruszyła akcja promocyjna Harnasia: Harnaś Sprawiedliwy. Nagrodą główną był 1 milion złotych. Oczywiście to nie jedyna, ale największa akcja promocyjna jednej z marek Carlsberg Polska. Przez całe lato trwały imprezy promocyjne marek regionalnych. Bosman organizował m.in. Przystań na Bosmana, Dni Morza oraz Festiwal Wikingów, Kasztelan - Biesiady Kasztelańskie, Piast - Festiwal Piasta a także sponsorował święto miasta Wrocław Non Stop i Festiwal Era Nowe Horyzonty, zaś Okocim organizował cykl imprez Tatrzańskie Wici, Wielką Majówkę Tatrzańską, Dni Tarnowa. Harnaś był sponsorem dwóch ważnych wydarzeń: Lata z Radiem i Letniego Pucharu Świata w Skokach Narciarskich w Zakopanem. Harnaś oczywiście podtrzymuje swoje związki z Pucharem Świata w Skokach Narciarskich: już po raz czwarty będzie sponsorem transmisji telewizyjnych i po raz kolejny będzie obecny na Wielkiej Krokwi w Zakopanem podczas Pucharu Świata.

W 2006 roku Carlsberg wprowadził nowe zasady sprzedaży piwa. Do tej pory sprzedaż koncentrowała się na "wyjściu" produktu z fabryki, ponieważ docelowym odbiorcą produktu były hurtownie. Powodowało to, że gromadził się w nich spory zapas piwa, a sprzedaż przypominała kij hokejowy - przez cały miesiąc utrzymywała się na mniej więcej równym poziomie, by pod koniec miesiąca ostro wzrosnąć. W tej chwili hurtownie premiowane są nie za zamówienie jak największej ilości piwa, lecz za najwyższą sprzedaż do punktu detalicznego. System sprawdza się: w efekcie jego wprowadzenia zmniejszyły się zapasy magazynowe, skrócił się czas dotarcia piwa od producenta do konsumenta, zaś sprzedaż odbywa się płynnie na poziomie całego miesiąca. Grupa Carlsberg Polska taki model filozofii sprzedaży wprowadziła jako jedna z pierwszych firm branży FMCG w Polsce.

W listopadzie 2006 roku ruszyło Centrum Usług Finansowych Carlsberg w Poznaniu (Carlsberg Accounting Service Centre). Carlsberg ASC rozpoczął świadczenie usług księgowych w ramach trzech procesów: Należności, Zobowiązań i Księgi Głównej. W 2007 roku do obsługiwanych krajów dołączyły: Niemcy, Szwajcaria i Wielka Brytania, a w 2008 kraje nordyckie: Dania, Szwecja i Norwegia. Od czerwca 2010 Carlsberg Accounting Service Centre świadczy usugi księgowe dla spółki z Łotwy. (strona ASC)

Rok 2007 rozpoczął się kolejną edycją zawodów Pucharu Świata w Skokach Narciarskich w Zakopanem pod znakiem marki Harnaś, która ponownie odniosła tu wielki sukces marketingowy. Logo marki widoczne było na koszulkach zawodników, na banerach i balonach wokół skoczni oraz w telewizyjnych spotach oglądanych przez miliony widzów.

Piłkarskich emocji nie mogło zabraknąć w roku 2008. Podczas EURO 2008 Carlsberga można było popijać oglądając mecze w Fan Parku na Polach Mokotowskich w Warszawie, a Carlsberg przez stronę internetową rozdawał tysiące piłkarskich gadżetów.

Konsumentki mogły po raz pierwszy spróbować Karmi Black – wariantu alkoholowego kobiecej marki Karmi.

Rok 2009 to zdecydowanie rok Okocimia. Carlsberg Polska wprowadził na rynek trzy warianty piwa tej marki: Okocim Premium Pils, Okocim Mocne oraz Okocim Pszeniczne. Zaowocowało to nagrodą Odkrycie Roku w Konkursie Konsumenta i Klienta.
Sam Browar w Brzesku przeszedł też szereg prac modernizacyjnych - w warzelni, przy tankofermentorach i na liniach produkcyjnych.
2009 to też rok rozwoju dla marek regionalnych. Do Kasztelana Niepasteryzowanego dołączył także Piast i Bosman w wariancie niepasteryzowanym.

W maju 2010 r. Carlsberg Breweries potwierdził oficjalnie sponsorowanie mistrzostw UEFA EURO 2012TM. Gospodarzami mistrzostw zostały Polska i Ukraina.
W czerwcu 2012 w czasie EURO 2012 nasze piwa były sprzedawane na stadionach, w strefach kibica, jak również w sklepach w obu krajach-gospodarzach. Marka Carlsberg często pojawiała się zarówno na boisku jak i poza nim. W Warszawie ponad 1 250 000 kibiców odwiedziło Strefę Kibica na Placu Defilad, gdzie centralnym miejscem był Flag Ship Bar. Takie Flag Ship Bary stały w każdym mieście, gdzie rozgrywane były mecze i stworzono Faz Zony dla kibiców. Carlsberg prowadził także w czasie Euro 2012 Fan Campy w Gdańsku, Poznaniu, Wrocławiu i Warszawie - miejsca głównie noclegowe, ale i miejsca gdzie można było oglądać mecze, wspólnie kibicować, pograć w piłkę, zjeść i napić się piwa.

Od roku 2011 marka Carlsberg jest sponsorem Festiwalu Przystanek Woodstock. W 2012r. Festiwal otworzyli prezydenci Polski i Niemiec, Bronisław Komorowski i Joachimem Gauck wraz z Jurkiem Owsiakiem. Do Kostrzyna Nad Odrą przyjeżdżają tysięce młodych osób, które biorą udział nie tylko w koncertach, ale także w rozrywkach organizowanych przez Carlsberga. W 2011r. na Przystanku można było obejrzeć i zrobić sobie zdjęcie z pucharem mistrzostw Europy w piłce nożnej. Imprezę wspomagają zastępy carlsbergowych wolontariuszy. Organizowane są też liczne akcje EKO-edukacyjne.


źródło: http://www.carlsbergpolska.pl

Noclegi w pobliżu

motel camping WOK

motel camping WOK

Odrębna 16
Warszawa
Polonia Palace Hotel

Polonia Palace Hotel

Al. Jerozolimskie 45
Warszawa
Cena od: 2 PLN
Informacje
Aleje Jerozolimskie

Aleje Jerozolimskie

Aleje Jerozolimskie 42
Warszawa
Radisson BLU Centre Hotel

Radisson BLU Centre Hotel

Grzybowska 24
Warszawa
Sofitel Warsaw Victoria

Sofitel Warsaw Victoria

Królewska 11
Warszawa
Innowacyjna Gospodarka
Dotacje na Innowacje. Inwestujemy w waszą przyszłość.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka
Unia Europejska PARP